עיצוב הזמנות חתונה בעידן הדיגיטלי

מדוע כדאי לבחור הזמנות מעוצבות על ידי מעצב?

היום בעידן האינטרנט ניתן למצוא פורמטים מוכנים של הזמנות לחתונה בשקל או בחינם, בהן רק צריך לשנות את פרטי האירוע ושמות המשתתפים ולקבל הזמנה לחתונה. מפתה, אם כן, לבחור באופציה זו על חשבון עיצוב הזמנות לחתונה בידי מעצב מקצועי אשר יגבה תשלום גבוה יותר ובתהליך שידרוש יותר זמן והתעסקות מצד החתן והכלה.

יחד עם זאת, באירוע ייחודי כמו חתונה, שנועד לחגוג את האהבה החד פעמית של הזוג, ובו כל הפרטים נבחרים בצורה מוקפדת – החל מהתפריט והמוזיקה ועד לסידורי הפרחים ועיצוב החופה, חבל שלא להשקיע בעיצוב הזמנות חתונה, שהן הפנים של האירוע עבור האורחים.

איך לבחור את המעצב הנכון וכיצד לתאם ציפיות?

כשבוחרים מעצב הזמנות לאירועים, כדאי לבדוק את תיק העבודות שלו ובעיקר לשים לב לדוגמאות הזמנות חתונה קודמת שעיצב. גם מעצב שמעולם לא עיצב הזמנה לחתונה יכול להתאים, אך יש לקחת בחשבון שחוסר הניסיון שלו יוביל לתהליך מעט ארוך יותר. בהנחה שמצאתם מעצב עם עבודות שמוצאות חן בעיניכם, כדאי לגשת לשלב המשא ומתן ותיאום הציפיות.

חשוב לוודא שאתם והמעצב נמצאים על אותו דף – האם עליו לעצב את כל ההזמנה, או רק איור אישי בצד הקדמי, האם הוא אחראי על העימוד, בחירת סוג הפונט והצבעים ולגבש הצעת מחיר שכוללת את כל שלבי העבודה – סקיצות, גימור ותיקונים. ככל שתדעו לספק למעצב יותר פרטים על ההזמנה שאתם רוצים, כך יהיה לו קל יותר להגיע לתוצאה שתשאיר אתכם מרוצים ומסופקים. שלחו למעצב דוגמאות של הזמנות שאהבתם וכן תמונות שלכם או של רגעים מיוחדים בזוגיות שלכם כדי שיוכל לשלב בעיצוב ההזמנה.

פרחים ציפורים ולבבות הם אלמנטים קלאסיים שיכולים לעבוד אך הזמנות לחתונה יכולות להיות קצת יותר חדשניות ומגוונות. כמובן שאיור אישי שלכם יתרום למראה הייחודי, אך גם שילוב של אלמנטים נוספים מהזוגיות שלכם יכול לתת טאץ׳ אישי ושובה – המקום בו הכרתם, חיה ששניכם אוהבים או חלום משותף שיש לכם. לא תמיד קל למצוא ביטוי איורי שיתאים לכך, אך מעצב טוב שיבין אתכם יוכל למצוא דרך אלגנטית לשלב זאת בעיצוב ההזמנה.

דברים שחשוב לדעת כשמדפיסים הזמנה

אחרי שנגמר תהליך העיצוב והגעתם לתוצאה שאתם מרוצים ממנה, הגיע זמן ההדפסה. בשלב הזה חשוב לקחת בחשבון את סוג הנייר עליו תודפס ההזמנה, איכות הצבע ואופן ההדפסה – דו צדדי, נפתח או חד צדדי. כמובן שפורמט ההדפסה נובע מהעיצוב ועל כדאי לתאם את הנושא מראש עם המעצב ולוודא שיש לו ידע בעיצוב לדפוס והוא משתמש במרחב צבע המותאם להדפסה. כמו בשלב העיצוב, גם בשלב ההדפסה כדאי לבקש מספר סקיצות של ההזמנה שלכם על סוגי נייר וגדלים שונים ולא להדפיס הכל ״על עיוור״. על כן, חשוב למצוא בית דפוס סבלני ושירותי שידאג שגם הפן הזה, כמו שאר האלמנטים בחתונה, יהיה מוקפד עד הפרט האחרון.

הזמנות לחתונה